Veselība

Kā saglabāt gremošanas sistēmu veselu

kā pareizi rūpēties par savu vēderu un veselīgu gremošanas sistēmuGastroenterologs ir viens no ārstiem, kuru apmeklē ļoti daudz pacientu, kas sūdzas par kuņģa un zarnu trakta kaitēm. Šīs kaites patiešām ir nepatīkamas, jo ikdienā sagādā diezgan lielu diskomfortu un pazemina dzīves kvalitāti. Tāpēc bez ārsta konsultācijas ilgi neiztikt.

Gastroenetrologs jau dažu dienu laikā pieejams VCA klīnikā.

Lai gan ir pieejami dažādi medikamenti un ārstēšanas metodes gremošanas sistēmas slimībām, tomēr ne vienmēr iespējams pilnībā atrisināt problēmu, vien apārstēt un iemācīties ar to sadzīvot, pielāgot dzīvesveidu, nesaasinot situāciju.

Lai aiztaupītu šādas kaites, kas var nomocīt visas dzīves garumā, labāk ir koncentrēties uz to, kā pie tādām netikt. Te jāseko vairākiem svarīgiem dzīvesveida aspektiem, kas mazinās iespēju iedzīvoties kuņģa un zarnu trakta saslimšanās.

Ēst nesteidzīgi

Steidzīgi ēdot, pārtika netiek pietiekami sakošļāta, neizdalās pietiekami daudz siekalu un kuņģa skābes, kas var efektīvi tikt galā ar pārtiku. Steidzīgi ēdot, kuņģis tiek pārslogots, jo tam ir jāpadara arī darbs, kam bija jānotiek jau mutē.

Ievērot regulāras un nelielas maltītes

lai uzlabotu gremošanas sistēmu ir ieteicams ēst mazākas porcijas un biežāk nekā lielas porcijas un retākJa starp maltītēm ir garas stundas, tad kuņģis cieš, tam nav barības, ko košļāt, bojājas kuņģa sieniņas, var tikt veicināta kuņģa čūlas rašanās. Maltītēm vajadzētu būt ik pēc 3-4 stundām, bet tām jābūt nelielām. Tas arī nāks par labu vielmaiņai.

Samazināt stresa līmeni

Stress ir viens no lielākajiem gremošanas sistēmas ienaidniekiem. To pateiks jebkurš gastroenterologs. Stresa pilns darbs, nesaskaņas mājās, spriedze, problēmas. Tas viss ievērojami palielina stresa līmeni ikdienā, kas var ātri vien novest pie gremošanas sistēmas problēmām. Lai gan šo faktoru nav tika viegli labot, tomēr kaut nelieli uzlabojumi būs tā vērti.

NĒ kaitīgiem ieradumiem — smēķēšana un alkohols

Protams, ka pārmērīga alkohola lietošana un smēķēšana nenāk par labu kuņģim. Vairumam alkoholiķu kuņģis ir sabeigts un sagādā pamatīgas problēmas.

Mazāk treknas, asas, neveselīgas pārtikas

Ja ikdienas uzturā pārsvarā ir pusfabrikāti, trekna un neveselīga pārtika, tad tas noteikti nav pakalpojums gremošanas sistēmai. Ja grib saglabāt šo sistēmu veselu, tad jāpārdomā un jāsakārto sava ēdienkarte.