Veselība

Aktīvs dzīvesveids — 5 lietas, kas man palīdz to īstenot

Kontaktlēcas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vēl pirms dažiem gadiem es biju ar sevi ne visai apmierināts cilvēks — ar palielinātu svaru, dažām veselības problēmām, bez patiesa dzīvesprieka. Man nepatika tas, ko redzēju spogulī, nepatika, par kādu personību pēdējā laikā biju kļuvis. Tas bija noticis tāpēc, ka biju atstājis novārtā rūpes par savu fizisko, garīgo un emocionālo stāvokli, pirmajā vietā liekot darbu un pienākumus.

Tāpēc nolēmu, ka ir laiks apstāties šajā regresā un sākt darīt kaut ko patiesi savā labā. Tā kā es neesmu tāds aktīvs sporta zāļu apmeklētājs un negribēju arī mesties drastiskās diētās, izdomāju, kā varu iegūt labumu visās jomās — fiziskajā, emocionālajā un garīgajā.

Es pievērsos daudzpusīgam aktīvajam dzīvesveidam. Es radikāli manīju savu ikdienu un paradumus. Bieži vien tas pat neprasīja lielus ieguldījumus, bet rezultāts bija jūtams jau pavisam drīz. Es atmetu vairākus aizbildinājumus, kas man bija traucējuši ķerties pie lietas jau agrāk.

1. Nomainīju brilles pret kontaktlēcām

Man ir brilles jau kopš skolas laika. Tas vienmēr ir bijis mans “ejošākais” aizbildinājums, lai kaut ko nedarītu, neizvērstu aktīvu dzīvesveidu par savas dzīves daļu. Beidzot es saņēmos atvadīties no brillēm, pie kurām jau biju tā pieradis. Mūsdienās ir pieejamas tik ērtas un kvalitatīvas kontaktlēcas, ka man nebija nekādu argumentu, kāpēc jāpaliek pie brillēm. Jau pirms kāda laika sāku lietot sev piemērotas toriskās kontaktlēcas, pie kurām jau tā esmu pieradis, ka nevaru vairs iedomāties, ka ikdienā būtu jāstaigā ar brillēm. Ar kontaktlēcām man nav nekādu aktivitāšu ierobežojumu.

2. Iegādājos labu sporta pulksteni

Man patīk tā saucamie “gadžeti”. Vienmēr centos tikt pie jaunākā modeļa viedtālruņa un citām ierīcēm. Tāpēc nolēmu, ka man labs palīgs jaunajā dzīvesveidā būs arī sporta pulkstenis, kas ļauj izmērīt savas aktivitātes, sekot veselības stāvoklim, arī miega kvalitātei. Sākumā nesapratu, kāpēc šādam rīkam ir tik augsta cena. Bet tad, kad to izmēģināju, sapratu, par ko es maksāju. Tas bija un joprojām ir lielisks palīgs man ikdienā. Pulkstenis atgādina par ūdens dzeršanu, saskaita dienas aktivitātes, seko treniņu programmai, atgādina, ja kaut ko neesmu paveicis utt.

3. Auto nomainīju pret velosipēdu un kājām

Šis lēmums nāca par labu gan finansēm, gan maciņam. Dzīvojot Rīgā, varēju efektīvi pārvietoties arī ar velosipēdu, kājām vai sabiedrisko transportu. Sanāca, ka es vairāk kustējos, kā arī varēju krietni samazināt savus izdevumus.

4. Atradu domubiedrus — aktīva dzīvesveida entuziastus

Viens no maniem labākajiem motivatoriem, kas neļauj atmest ar roku iesāktajam, ir jauki un aktīvi cilvēki, ar kuriem esmu sadraudzējies, ar kuriem īstenoju kopīgus aktīvos piedzīvojumus.

5. Beidzu būt par “mājās sēdētāju”

Ar mājās sēdēšanu ir tā — jo ilgāk to dari, jo grūtāk ir no tā izrauties. Es biju pamatīgi iesēdējies. Bija neskaitāmi daudz atrunu, kāpēc neiet ārā. Tad nu sāku soli pa solim to mainīt, pārvarēt sevi, izkāpt no komforta zonas, dodoties ārā.